2009-04-16
 16:50:24

Torsdag 16/4 - en dag kvar!

Imorse började vi dagen med en PLÅGSAM idrottslektion. Lisa höll i lektionen och hade cirkelövningar (tror jag det hette), bland annat idioten, några versioner av plankan (nej, det är ingen sexställning), stolen (inte det heller), joggning runt salen och en massa annat som inte lämnade någon svettfri. Alla gick därifrån och nästan ville krypa, så slut vart vi. Nåväl, hon fick MVG åtminstone, det är väl det bästa. Men jag lovar att hämnas på henne imorrn om jag har träningsvärk.

Imorrn kan vi gå in på Gymnasieintagning och kolla hur vi ligger till inför den andra intagningen i juni, eftersom vi nu får reda på den preliminära. Åh, jag är så nervös. Jag har ingen aning om vart jag kan komma in, ingen aning alls. Det hade varit lättare om man haft bättre betyg, men nu ligger man precis under gränsen. Så det är inte kul.

De håller på och gör om någonting på skolbyggnaderna i vår skola, och det låter helt infernaliskt. På väg ut ur omklädningsrummet imorse höll vi på att få tinnitus allihop när vi gick över skolgården mot cafeterian. Helt otroligt. Borde vi inte få ledigt bara en dag för att man inte kan gå utomhus utan att löpa risk för hörselskador? Ja det är ju deras val om de har lust att betala min hörapparat sen. ;)

Tänkte dra och göra lite annat nu. Det börjar bli finare väder ute. Minns ni hur hemskt väder det var förut? Nu är himlen nästan molnfri och solen kikar fram. Ska se hur varmt det är ute, kanske drar mig ut en snabbis. Hörs sen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: