2009-04-04
 17:44:58

Skit i Twitter, fortsätt med Facebook

Jag förstår inte varför Twitter ska vara så mycket bättre än Facebook?
Syftet med sidorna är väl ungefär likadant. Ta kontakt med omvärlden, låt de få veta vad du sysslar med. Men ändå är Facebook mycket större och bättre anpassat för alla andra.
Hela den här Twitter-grejen är överskattad. Snart lär vi finna ordet "twittra" i svenska ordböcker. Folk har börjat använda det i vardagligt tal såsom "blogga", "smsa", "mejla" eller "chatta". Men det är inte riktigt samma sak som att gå runt och säga "Jag ska facebooka när jag kommer hem. Vad ska du göra?" Eller "Åh, det här måste jag twittra om!" What's the difference? Båda känns lika obehagliga att säga.

Twitter... varför ska de försöka göra sig större än Facebook? Det kommer aldrig att funka. Jag minns i och för sig när det var nytt med hela Facebook-grejen, då det ansågs heligt och då man kunde göra ALLT på en enda hemsida. Men nu? Det är som att Twitter ska ingå i vår vardag. Usch nej, så funkar det inte. Jag bojkottar det redan nu. Det verkar vara mer till för kändisar än för oss "average people", så det är väl lika bra att låta bli.


Kate

asså du skriver sjukt bra!



PUBLICERAT: 2009-04-08, 19:01:41 | URL: http://blondinenochbrunetten.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: