2009-04-20
 18:48:53

Måndag, temaveckan har startat.

Hej på er.
Läste återigen på Aftonbladets hemsida (jag läser där varje dag istället för att köpa tidningen, billigare så) och nu står det om The Pirate Bay-domen, att flera olika fildelningssajter tvingats stänga ner, bland dem NordicBits.org. MEN, gissa vilken sajt som inte stängt ner? Jo, Pirate Bay såklart! Varför stänger de inte ner dem när det ändå är de som har fällts? Haha.

Ska ni se matchen mellan Hammarby och Djurgården ikväll? Det ska jag, som är en trogen hammarbyare från födseln. Kolla här hur en del av svenska folket har röstat inför derbymatchen:



Det finns inget annat att säga, folket har sagt sitt. Det är ju självklart att det inte är säkert att det blir så, men man kan ju alltid hoppas. Och nu får de sluta sjabbla bort alla bollar de får, det är ju pinsamt. Den senaste AIK-matchen ska vi inte ens tala om. Det var en riktig skam.
Nåja, ska mejla Prispress om min telefon och få dem att skicka hem ett kuvert, så att jag sen kan skicka tillbaka min telefon i den till dem. Dags att ta tag i det här och laga telefonen nu.
Vi hörs lite senare. Ha en trevlig kväll!



DAGENS...

citat? Martin när han skulle förklara för oss om ett speciellt rum där vi kan äta mat på torsdag när vi är på Naturhistoriska muséet. "Det finns ju också ett matsäcksrum där..." (försök att säga det högt för dig själv så fattar du) vilket i våra kåta öron lät som "matsexrum". Guld.
godaste? Piggelin som betalades av min kära lärare Janne.
äckligaste? Ingen aning faktiskt, jag har haft tur idag.
hemskaste? Hugo sprang bort. :( (F's katt, ännu inte funnen, borta sen igår kväll)
gulligaste? :)
fulaste? Haha, det ska vi nog inte ta upp här...
klädsel? Jeans, svart linne och kofta.
drog? Musik!
mest irriterande? Lukas och hans tjat om Iron Maiden-dagen imorgon...
roligaste? Linnéa. I cafeterian satt vi och spelade kort och vi körde en ganska mesig lek som hette "högst kort vinner" och då Malena fick ett ess (som vanligtvis är det högsta kortet, så därför vann hon den omgången) sa Linnéa att det kortet skulle vara lägst, alltså ett, och efter ett tag gick vi halvt med på det, och gissa vem som drar upp ett ess? Jo, Linnéa.
tråkigaste? Jag försov mig igen.
höjdpunkt? När vi slutade för dagen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: