2009-04-17
 17:40:58

Jag är så besviken.

Ja, jag kunde inte vara mer besviken.
Jag kollade hur jag ligger till inför sista intagningen i juni till alla gymnasium, och jag har hittills kommit in på en gymnasieskola. En enda. Och på de andra sex skolorna kräver de 20-25 mer poäng än jag har. Och hur ska man lyckas höja sig så mycket nu sista terminen? Jag känner mig rätt hopplös nu.
Visserligen var det Edicon Liljeholmen som tagit in alla sökande, och den ligger hyfsat nära, men jag hade hoppats på bland annat Kärrtorps gymnasium. Den låg faktiskt först på min lista och det vore kul att gå där. Trots att alla säger att den kallas för "Sjöängsskolan 2" - det spelar ingen roll för mig.

Nåja. Min skoldag var okej, Sergio hade minimerat antalet glosor från 49 till 34, men det hade inte spelat någon roll för mig för jag lärde mig ju det där till slut. Däremot verkade det vara många som missat att vi hade alla de där glosorna, bland annat Jakob, som jag mötte utanför sal 11 idag innan lunch.
"Så Robin... är du taggad inför glosförhöret på femtio glosor snart då?" - Jag.
"Hehe... Ja..." - Robin.
"VA?! Femtio?!" - Jakob.
"Nja... fyrtionio." - Jag.
"Ehh... Okej. Fan." - Jakob.

Han verkade inte så jätteförberedd, men när jag mötte honom senare i cafeterian på lunchen verkade han dock rätt självsäker, så vi får se hur det gick för honom nu.
Sen började vi med något nytt i svenskan - språkhistoria. Vi skulle skriva en sammanfattning på svenska språkets utveckling, cirka 2-3 A4-sidor och man hade från 13.20-15.40 på sig, så det var ganska lugnt. Hann inte jobba på min egna religion idag, så jag tog hem den så jag hinner jobba klart på den lite under helgen och i nästa vecka, som för i övrigt är en temavecka (nu igen...) som mest kommer att behandla NO-ämnena, främst biologi. Nja, man är ju rätt så bra i det ämnet, så jag är inte jätteorolig.

Idag är det fredag, och nu har helgen börjat för mig som har kommit hem från skolan (ja, klockan är ju sex?!). I helgen blir det till att plugga matte inför första Nationella Provet på torsdag, Johans sextonårsdag! Vilken födelsedagspresent... Själv fyller jag år den dagen då jag sitter i ett helt nytt klassrum på ett helt nytt ställe bland helt nya människor. September. Vilken månad.

I nästa inlägg kommer det som lovat, veckans låt! Haha, jag lyckades komma ihåg det nu. Det gäller att göra det till en vana bara. Ha en trevlig kväll så hörs vi senare!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: