2009-04-11
 00:31:07

He's not gone until every memory of him is.

För ett tag sen satt jag vid datorn hos en kompis och märkte en sak på hennes skrivbord. Det fanns mappar på datorn märkta med hennes före dettas namn på, och jag hittade musik vars sökväg ledde till hans mapp.
Han hade inga kläder kvar i hennes hus, inga grejer, ingenting. Hans spår fanns bara på datorn. Och det var det enda hon behövde ta bort för att bli av med honom helt. Jag vet inte ens om hon tänkte på att mappen fanns kvar. Den låg ganska diskret lagd på datorn, den var inte direkt iögonfallande och man behövde leta ett tag för att hitta den bland röran.
Men hur skulle hon reagera om jag frågade "varför har du hans mapp kvar på datorn?" Jag har ingen aning.

Man kan inte gå vidare förrän man raderat, slängt, bränt och förträngt allt som hade med honom att göra. Och detta är något man borde tänka på direkt då man gjort slut.
När man är redo, tar man bort alla saker som påminner om honom. Då är man redo att gå vidare.

Jag har inte heller tagit bort alla saker som påminner mig om honom.
Men skillnaden är att jag inte är redo att gå vidare.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: