2009-04-12
 02:02:23

Fyra tjejer på vift inne i stan, och ett falskt mjölkpaket...

Idag träffade jag tre tjejer inne i T-Centralen vid namnen Sandra, Elin och Lisa. Vi gick runt lite i stan i det otroligt fina och varma vädret, och vandrade sedan vidare till Wayne's Coffee och satte oss där för att fika. Well, det blev inte mycket fika för min del. Ett glas vatten, men det nöjer jag mig med så länge jag har trevligt sällskap.

Vi satt och pratade ett bra tag, någon timme tror jag till och med. Vi pratade om allt som har med vår vardag att göra, vi pratade problem och diskuterade en del saker. Skönt att kunna göra sånt med folk ibland.
Efter att ha suttit fast på Wayne's den där dryga timmen gick vi vidare till Urban Outfitters och där fick jag se min blåsapa på riktigt! Den var hyfsat stor, själv hade man uppskattat ungefär storleken på cirka 5 cm höjd eller något. Haha. Den var dubbelt så stor som jag trott innan. Läskigt.

Vi gick mot tunnelbanan efter det, klockan var då redan halv sex. Jag och Elin åkte med Lisa och Sandra till Gamla stan först, sen tog vi Hagsätra-tåget hem därifrån för att slippa åka hela vägen från Liljeholmen hem, och istället ta bussen från Högdalen som för mig tar sju minuter och för Elin tar 4-5.
Drog hem, tog av mig mina flipflop som jag gått runt i hela dagen (aj aj) och njöt av att äntligen slippa skiten.
Ikväll var jag och Jesper själva hemma för att mamma och pappa var på påskmiddag hos vår farbror. Så vi gick till kinarestaurangen två minuter hemifrån och åt middag där, sen har vi ätit godis ur våra påskägg resten av kvällen, sett på "The Simpsons" och "Family Guy".

Visstja! Glömde berätta lite roliga saker om dagen förresten.
Imorse när vi åt frukost tog min bror det sista ur mjölkpaketet. Vi hade dock ett kvar, men jag tänkte att jag kunde spela någon i familjen ett spratt. Så jag fyllde det tomma mjölkpaketet med vatten och ställde in det i kylen igen.
Senare när jag sitter på balkongen med Jesper kommer pappa upp.
"Vem ska ha stryk?" frågar han oss, och vi fattar inte varför vi ska ha stryk (okej inte på riktigt, det hoppas jag att ni fattade) förrän han frågade: "Vem hällde vatten i mjölkpaketet?". Då svarar jag självklart att det var jag. Haha. Och inte nog med det hade han råkat hälla "mjölken" i sitt kaffe. Yes! (skadeglädje) Vilken bra start på min dag!
Undrar om han tänker hämnas? Hjälp!

Imorrn kommer F hit och sen ska vi vandra hem till hans pappa i Östberga. Förhoppningsvis blir det fint väder. Då hoppas jag på en glass ute i solen och en liten promenad i området. Bättre upp, han kan bjuda mig på glassen.
Hoppas ni hade en trevlig dag. Ni får ursäkta att det blev ett sånt sent inlägg, men jag har inte haft tid för bloggande. Godnatt allihopa! (Det ser inte ut som att mina sena nätter blir färre tyvärr. Hoppas de minskar drastiskt innan tisdag, då vi börjar skolan igen. Usch!)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: