2009-04-10
 03:39:28

Constant insomnia

Återigen sitter man uppe för sent.
Tänker för mycket, vilket försvårar min sömn.
Varför ska det behöva vara såhär?
Tänk om man kunde stänga av de tankar man inte vill tänka?
Om man kunde glömma de känslor man inte ville känna?
Eller om man kunde radera saker man gjort och sagt tidigare?

Livet är inte alltid så enkelt som man tror.
Och det blir inte lättare med vänner som inte förstår sig på en.
Som jämt ska ställa sig på andra sidan och kritisera, istället för att stå bredvid och stötta.
Man är tacksam för deras hjälp men man vill gärna slippa kritiken.
Just i såna här situationer känner jag själv att jag har nog med skit att ta hand om.

Dags att försöka sova, sluta ögonen, stänga av hjärnan och försvinna bland bättre drömmar.
En bättre värld, där tårar inte existerar och där glädjen står i centrum.
En drömvärld där jag fortfarande har min största kärlek kvar hos mig, då han älskar mig.
En drömvärld, som inte blir något annat än just en drömvärld.

Sen när man vaknar återgår man till den hårda verkligheten.
Då inser man att man egentligen skulle ha sovit längre.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: