2009-04-01
 18:03:09

Åh vad fint väder det är ute! (Första april...)

Jag vet att jag måste ut, och jag SKA ut. Så snart jag har skrivit klart det här inlägget drar jag på mig vårjackan och går ut. Tar en promenad runt i mitt läskiga hemkvarter, njuter av vädret. Det var längesen man gjorde det, kan jag säga. Frågan är om jag hinner innan det kommer hem folk här, för om jag går ut när de kommer hem lär jag få höra: "Men vi ska ju äta snart. Hjälp till och plocka ur disken." Man får väl skynda sig.

Idag fick jag veta vad jag fick på muntliga NP som vi hade igår. Jag var ju inte så jättenöjd med min insats, och det syntes lite i betyget. VG+, en åtta. 9-10 är MVG, så nära var man. Jag undrar vad den totala poängen blir sen när man sammanställer för alla delar. Usch, jag ryser. Vill inte veta.

Det är förresten första april idag. Och jag blev smått lurad av Martin idag, på NO:n. Eller, typ hela klassen. Det var något han sa som vi skulle kunna till imorgon efter att vi sett en film om DNA, och alla vart ganska bestörta tills Niclas Lund sa "Första april!" och Martin började garva lite smått där framme. Varför tänkte man inte på det?

Och på tal om aprilskämt; såg någon Vakna! med The Voice imorse?
Jakob, Sanna Bråding (gästprogramledare som vikarierar för Josefin) och Paul stod och pratade om att Jakob ska lämna The Voice efter två år nu. Beslutet ska ha fattats av ledningen, efter att Jakob gått in på ett möte, dragit ner byxorna och visat sin baksida. Bakdel, kanske man ska säga. Det var ju tur att det inte var framsidan, för det visades ju i tv...
Så i alla fall. Det är ju extremt lägligt att de tar upp det just idag, onsdagen den första april, och inte tidigare, för det här beslutet kan ju inte ha ploppat in nu. För antingen spelar alla på radiokanalen oss tittare/lyssnare ett spratt, eller så är det ledningen som spelar dem ett spratt. Men jag tror på det förstnämnda.
Jakob kan ju inte lämna The Voice, av några enkla anledningar. Ett, tittar- och lyssnarsiffrorna lär gå ner eftersom det är han som står för komedin i det hela. Två, tappar de tittare/lyssnare får de in mindre pengar. Tre, så dumma är väl inte ens tyskar. (Haha, förlåt.)

Och nu lyckades jag lura pappa att jag fick IG på ett prov idag. HAHA, jo. Om inte matten... men vi har inte matteprov förrän nationella. Så det dröjer några veckor.
Nu... är klockan sex. Jag tror inte jag hinner dra ut innan maten. Eller jo, ingen är ju hemma än, dessutom tar det tid att laga mat. Så jag går ut nu! Ciao!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: