2008-09-26
 18:41:30

*mummel*



Man behöver nog inte säga mer här, tror jag. Reglerna är enkla, kalla aldrig en thailändare för kines. Och det har jag råkat ut för. Jodå, massvis med gånger.
Det är ju för fan inte ens samma land, kom igen nu. Och skyll inte på att alla asiater ser likadana ut, det gör vi faktiskt inte. Okej, jag är inte helasiat, men fortfarande syns det. Och nej, även om jag nu är halvasiat och ändå vet hur asiater ser ut och vilka som är från vilket land, så betyder det inte att även andra kan försöka se skillnad. Det är inte svårt.
Nu fick jag ur mig denna lilla irritation i alla fall, tack. Haha, egentligen är det lite ironiskt hur folk alltid säger "kines" till en asiat. Kina är INTE Asien, Kina ligger i Asien, och även om landet är stort betyder det inte att kineserna betyder mer. Helt fel! ;)

Äh, nu borde jag nog gå ner och fixa lite comida, är ensam hemma så det blir inget hemlagat för att mamma är på stan med sin klass. Jaha, nudlar igen då. Haha. Puss på er.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: