2008-10-15
 11:06:10

Så det är såhär det känns när man är arbetslös...

Sitter hemma, klockan är i skrivande stund kvart i tio och jag borde vara och jobba idag. Gissa varför jag inte är där. Stället är verkligen inte okej, personalen är otrevliga och korkade, det finns i och för sig bara en där man kan prata med och det är ju synd att det ska behöva vara så.
Så idag kan jag få vara hemma och slappa lite, ta igen förlorad sömn och bara ta det lugnt. Kan försöka trycka ihop ett lite längre inlägg idag eftersom jag har all tid i världen - åtminstone känns det så.
När Fredrik har slutat ska han komma hit och så ska vi träffas lite, det var ett tag sen vi träffades (?). Vi kanske hänger med Emilie och Fredrik (Garpen) till The Phone House i Farsta för att lämna in telefonerna. Emilie ska lämna in sin och då kanske jag lika gärna kan göra det jag också. Min garanti har definitivt inte gått ut efter två månader, haha. Lite synd att kameran pajade så fort. Det är därför jag inte kan lägga upp så mycket egentagna bilder här på bloggen, men när kameran funkar igen kommer jag att fota som en galning. Så vänta bara. ;)

Har lite småskvaller att snacka om och fundera över. Ni vet Nils Grundberg, alias Storstadspojken? Nähä. Inte det. Nej det förvånade mig inte. Han är väl ingenting om man inte nämner att han är Isabella Blondinbella Löwengrips pojkvän. Aha. Just det. NU trillade poletten ner, va? Jag har luskat runt lite under denna uttråkande morgon. Kollat i hans blogg och man tror nästan att han utnyttjar Bella. Stackaren (usch ja, så ironin bara glöder) fattar inte att hennes älskling bloggar galet mer nu när hon själv har lagt ner sitt bloggande ett tag framöver. Och så sitter han och skriver "det här får jag egentligen inte skriva, men..." och skriver ett inlägg om att han tröstade en ledsen Bella med att bjuda på kebab (var det den delen han skulle ha hemlighållt, kanske?) och trösta henne för att hon var ledsen, just efter att ha lagt ner bloggen. Sen har han tydligen skrivit andra inlägg, såsom "När Bella fiser" och "När Bella blir nervös". Jodå, kolla själv. Det är som att han verkligen vill vara taskig. Jag menar, hade Fredrik skrivit så i sin blogg (tror inte han gör det i praobloggen, haha) om mig hade jag blivit rätt så ledsen och på nåt sätt brutit mig in och raderat inlägget/inläggen. Förstår inte hur Bella kan låta honom skriva så, så att allmänheten får veta hur hon fiser och vad för skämt som flyger i luften då tillsammans med den gröna röken. Hmhm. Det känns ju kul att få läsa om sånt, eller?
Just det, "Bella blir nervös". Han påminner oss om att Bella vid nervösa tillfällen blir kraftigt nödig (nummer två, obs!!!) och så påpekar han det vid en bild då Blondinbella var med i Debatt på SVT, och skriver "Ser hon inte lite nödig ut där?" ungefär, ja i stil med det i alla fall. Varför gör han så? Jag menar, det är ju knappast något att skoja om sådär ofta. En gång, okej visst. Men två, tre... det känns lite som att han driver med henne. Seriöst förhållande my ass.

Äsch, det är väl lika bra att låta dem sköta sitt nu. Och om Nils går och blir singel (= becoming a nobody in two seconds) är det bara hans driverier man kan skylla på, och sen om det kommer fram annat blir det bara roligare.

Blev det långt nog nu? Ja gud. Förlåt. Upp med hakan, nu hittar vi på nåt annat.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: