2008-12-08
 18:13:34

Måndag

Den här bloggdesignen får duga tills vidare. Lite flickaktiga färger, men äsch!
Idag tänkte jag skriva om något lite annorlunda. Nämligen hur man skakar av sig en ointressant kille.
Först, då han ser dig och närmar sig...

Han säger: "Du ser ut att behöva ligga med en riktig man!"
Du svarar: "Ja verkligen! Har du sett någon härinne?"

Nu har vi värmt upp, så då fortsätter vi med alla raggfrågor.

1. FUNKAR INTE:
 "Jag måste gå och träffa en kompis."
Nej! Fattar du inte själv att han då tror att det var en inbjudan till att få hänga med? Dessutom måste du då hitta någon som du "ska träffa" och det blir bara pinsamt. Du må vara desperat men det där var lite väl för mycket fel.

SÄG SÅHÄR ISTÄLLET:
"Åh, härligt att du kunde komma! Men kan du hålla i min väska medan jag går och skiter?"


2. FUNKAR INTE:
"Jag har en könssjukdom."
Nej. Verkligen inte. Han uppfattade nog bara ordet "kön" ändå - varför skulle han annars se så intresserad ut?

SÄG SÅHÄR ISTÄLLET:
"Jag är gravid. Eh. Hejdå." Och gå sen. Utan att vända dig om.


3. FUNKAR INTE:
"Klart att du kan få mitt nummer. Det är 07356..."
Många killar är tillräckligt dumma för att ändå ringa det numret. Och hur ska du sen förklara varför han hamnade hos Hasses Pizzeria? Nej. Det går inte.

SÄG SÅHÄR ISTÄLLET:
"Jag får inte ha mobiltelefon... Men du kan få numret till min övervakare istället."


4. FUNKAR INTE:
"Jag väntar på min kille. Vi firar ettårsjubileum idag."
Många killar är ju också faktiskt tävlingsinriktade, och säger du detta ringer klockan i hans huvud som säger "Yes! Äntligen lite konkurrens!" Och att han hängde på dig var ju det sista du ville.

SÄG SÅHÄR ISTÄLLET:
"Jag väntar på min kille. Han blir utsläppt idag." Återigen en kriminalrelaterad replik - men det funkar ju.


Tänk helt enkelt skrämseltaktiker. Och inga bortförklaringar, det gör honom nästan bara mer intresserad.
Och ja... det vore ju katastrofalt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: