2008-08-18
 18:31:21

School's started.

Uppropet var inte ens en timme långt även om det kändes som en evighet. Jag kan knappt beskriva ångesten jag kände då jag klev in i skolans byggnad, usch vad jag bara ville därifrån. Det hade varit ett himla korkat val om det hade varit tisdag, för nu har de börjat ta hårdare tag kring skolkningen och om man inte kommer till lektionen rapporterar lärarna det till expeditionen som då ringer till ens föräldrar och frågar "är X sjuk idag?" ifall att man glömt att sjukanmäla, och om svaret blir nej fattar kanske skolan att man skolkar. Varför är de tvugna att vara så smarta? ;)
Så efter uppropet kånkade jag och Fredrik hem på våra påsar innehållande böcker från förra året. Vi drog hem till mig, åt lunch (thaimat, yes!) och gick sen och handlade lite chips till "Rush Hour" som vi såg på under dagen. Vid tre gick Fredrik hem och jag följde honom halvvägs, jag kände för att dra ut och gå lite. När jag väl kom hem satte jag mig och läste, en bok som heter "Jordens smartaste ord" av Fredrik Lindström. Den är rätt rolig, men seg att läsa igenom.

Anyway, ska ner och äta nu. Vi hörs!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: