2008-08-06
 11:36:32

Home again

Trots att jag är hemma igen och allt det där med att det kanske är bättre på fastlandet så vill jag tillbaka. Fredrik är fortfarande kvar på Gotland i en vecka till, och ska jag vara ärlig så vill jag tillbaka. :(
Men men. Jag har haft en otroligt skön vecka där borta, vi var i Visby, på Tofta, Fårö och lite sådant, mest hemma. De hade en jättetrevlig och gullig bondgård, gammalt var det och inga djur kvar eftersom ingen orkade sköta om dem efter att Fredriks farmor dött för några år sen, hon som bodde där på heltid.
Anyway, vi träffade även Rasmus där på Gotland några gånger, åkte på hans moppe och gick i stan. Jag köpte faktiskt ingenting stort, tänkte köpa ett par nya solglasögon men eftersom jag kunde fixa mina gratis på en glasögonaffär så var det väl lika bra att behålla både brillorna och pengarna, hihi.

Vi grillade två gånger där borta. Första gången hade vi Rasmus på besök vilket blev den bästa grillningen också med det bästa köttet, Fredrik kunde inte sluta prata om hur gott det var och hur stolt han var över att det var just han som hade grillat... Puss på honom säger jag bara, han är så söt. *fniss*
Fredriks mamma Marianne var där i tre dagar, sen åkte hon hem igen. Vi hade då hunnit vara och bada en gång och varit hemma lite på gården/tomten. Vi åkte ju med henne dit, i bilen och på båten, sen åkte hon hem själv tidigt på onsdagsmorgonen.

Båtresan på vägen hem var lite småläskig, men det gick bra. Satt och sträckläste medan en barnfamilj kom och satte sig vid mig - tur för mig att jag inte fick en full idiot på halsen, usch och fy.
Så nu är jag alltså på fastlandet igen, hemma i Stockholm. Kan bara hoppas att jag får åka med familjen Larsson till Gotland en annan gång också - en upplevelse jag gärna gör om.
Ta hand om er, ha en bra dag. PUSS!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: