2008-08-19
 21:38:25

Första skoldagen - och redan en hemuppgift...

Jodå. Klart att vi fick det. Bomben släpptes på spanskalektionen då Sergio ville att vi ska skriva en A4 om oss själva. Well sure, good luck with that! Uppgiften är tills på fredag, tror jag. Visst, det kan väl gå rätt bra om man drygar ut på meningarna lite grann men... ja, kul blir det ju inte. Vi gjorde precis samma uppgift, fast i slutet av förra året, så lite tjatigt känns det ju. Men, nu är det en ny lärare som "vill" lära känna oss (eller egentligen bara veta vilken betygsnivå vi ligger på) så nu måste man skriva om allt igen, fast med lite nya meningar. Äsch, skitsamma. Det är ju sista året nu, så då måste man väl ge gärnet, antar jag.
Vi slutade tjugo över två efter en rätt chill mattelektion med nya läraren Martin. Vi såg på OS samtidigt som vi gjorde en tal-uppgift, typ som repetition. Stefan Holm missade en pallplats och hamnade fyra, det här är alltså vårt sämsta OS på 108 år! Förbannat dåligt, visst skäms man? Skada efter skada, miss efter miss... alltid precis så att vi hamnar utanför prispallen. Nu får vi hoppas på att Johan Wissman tar guld, det är vårt enda hopp vi har kvar.

Efter plugget satt jag, Lisa, Ludde och Emilie hemma hos mig och såg på tv, lite OS, The Simpsons och några andra program vi bara bläddrade emellan. Vid fem började alla dra hemåt och jag blev ensam kvar... haha.
Imorrn ska jag träffa Fredrik efter skolan och vi ska hem till honom och se tv på hans tv i rummet som de satte upp på väggen häromdagen. Kul kul. Ska ta och fixa mig och gå och lägga mig tidigt ikväll tror jag - om jag inte stannar uppe för att se South Park... ;)
Ha det bra, ta hand om er.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: