2009-06-05
 16:28:13

Skattjakt!

Dagens väder var inte det bästa då man skulle ut på skattjakt ute på Sjöängsskolans skolgård (och lite längre än så...). Men vi stod ut, vi som var sminkade från topp till tå och hade roliga kläder på oss. Vi skrek våra hejaramsor och vår sång hela tiden, krigade mot de andra klasserna som även de ville bli hörda.
Vi körde lekar som "jaga ettor" (haha, visst låter det kul?) då man skulle stå runt en ring av hopprep och försöka hålla ettorna innanför denna ring medan de själva försöker ta sig ut.
En annan lek var snörleken då man ska stå några ur varje klass på rad och försöka dra igenom ett snöre genom kläderna på alla i ledet, och sedan ut igen. Hoppa säck var även med här, en traditionell lek.

En lek som en klass fuskade i (nämner inte, ni vet väl själva, höhö) var när tre elever från varje klass ska stå i samma ring som i "jaga ettor"-leken med ögonbindel och försöka plocka upp ärtpåsar från marken med hjälp av klasskompisarnas guidningar. I den klassen där det fuskades hade en av eleverna dragit upp sin ögonbindel lite så att han såg nedanför sig och på så sätt kunde han se vart ärtpåsarna låg. Det ironiska var att deras klass vann själva skattjakten.

Men vi fick pris för bästa fana, och fjortisarna i 9A fick pris för bästa kampsång. Jag hörde inte ens vad de sjöng, om jag ska vara ärlig. Vi var bäst!
Är lite småhes nu, men jag fattar inte hur jag inte kan bli ännu mer hes så mycket som jag skrek igår kväll och idag. Jag är immun. Tråkigt.




Hade inte vi en skitsnygg flagga?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: