2009-07-21
 19:39:26

En mycket trevlig dag

Tjena! Kom hem för ungefär en timme sen, har hjälpt till lite här hemma sen dess.
Och en sak förvånar mig. Alltid när man inte är hemma, händer det saker just i det området man bor.
Vivo fick smaka på ett väpnat rån igen. Alltså, det var tre veckor sen senast. Tröttnar de aldrig?
Jeppe ringde mig och berättade om hela grejen, någon hade blivit ganska allvarligt skadad till och med.
Och det skumma var att gå ner och handla där nu. Fyra timmar senare. Nästan tomt på folk. Två stycken som jobbade där stod och snackade om något med "pistol mot pannan"... usch.

I alla fall. Jag var ju i stan, det var ju det jag skulle snacka om. Sandra och jag möttes vid T-Centralen ungefär tjugo i tre, gick upp mot Wayne's där vi fikade och snackade skit ett tag. Vi kan verkligen snacka om allt mellan himmel och jord hur länge som helst. Helt otroligt.
Sen drog vi till Sandras älskling, Gina (affären, alltså), kollade runt lite där. Jag själv var inte så mycket för att hitta något att köpa, mer fönstershoppa. Har ju inte mycket pengar heller sen skandalklippningen. Kollade inne på Cubus och Gina Tricot 2 (någon annan där i närheten, onödigt med två likadana affärer inom en halv kilometers avstånd), sen McDonald's och en sista fika. Satt och kollade på folk där inne ett tag också. Haha, jag älskar att bara kolla på folk. Vad de har för klädstil, skor, vad fasen de kan syssla med ibland, lyssna på konversationer (tjuvlyssnat.se?) och sånt. Skumt kanske.

Drog hem vid halv sex kanske, tog tunnelbanan till Högdalen och bussen vidare hemåt. Och nu sitter man här. Hehe.
Ikväll är jag hemma bara, tar det lugnt. Vädret svek mig idag! Imorse var det fint men sen regnade det. Och det är fortfarande skitväder. Sverige, alltså. "Sommaren är kort, det mesta regnar bort." Ja, det har du rätt i, Ledin.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: