2009-07-20
 12:32:40

Manliga bloggare

Jag vet att det är ett bra tag sen hela blogg-flugan startade, och att det inte bara var modeintresserade/-besatta brudar som hakade på trenden. Men det är en sak jag tycker är ganska cool. Att killar bloggar.
Och då inte om mode. Gash, jag är så trött på alla hundratusentals bloggar som bara visar kläder, senaste modet och bla bla bla. Det var kul förr. Inte nu.
Men framförallt killar som bara kan skriva om vad som helst, det är någonting jag finner intressant att läsa. Inte bara tjejer som skriver om vad de köpt för kläder/skor/väskor, hur mycket de drack senaste kvällen, vilken mascara de använder. Jag tycker inte att sånt är intressant. Bara skrytsamt.

Så okej, visserligen har jag fastnat för en typ mode-alkohol-resa-shoppa-shoppa-shoppa-blogg (Kenza), och det vet jag egentligen inte varför men jag blir sån ibland.
Men ja, det finns alldeles för lite "tanke-bloggar". Såna som bara skriver vad de tänker på, skriver om sånt som inte berör ytlighet någonstans. För det gillar jag inte. Ytlighet, alltså.

Många killar tycker att det är "gay" att blogga. Varför? Man bestämmer väl själv vad innehållet ska vara. Det finns ingen mall för vad en blogg ska innehålla. Den kan tydligen innehålla allt mellan sex, alkohol (går många gånger hand i hand...), mode och dessa underbara, många gånger sorgliga, tankar.
Och det är inte alls gay att visa känslor, du som är av manligt kön. Det är intressant att läsa om.


natalie bertling

hej. inte visste jag att det fanns en till med samma namn. natalie utan h för min del då. googla mig själv för skojs skull å hitta dig. hoppas allt är bra.



PUBLICERAT: 2009-07-20, 14:34:12 | URL: http://nataber.blogspot.com
J

Helt rätt! Egentligen ska man väl inte bry sig om vad andra tycker, lite så "jag har rätt, ni har fel".



Är det meningen att killar ska vara känslokalla rumpspanande saker som inte har något annat innanför skallen än sex så har jag nog missförstått, och jag tror inte att jag är ensam :>



PUBLICERAT: 2009-07-20, 16:15:51 | URL: http://merryhappy.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: