2009-02-24
 21:18:45

Blondinbella mörkar

Fröken Löwengrip har gjort det igen! Ja det är väl vissa skandaler hon skriver om i sin blogg som hon själv orsakat, men en har hon inte nämnt alls. Den-flådda-minken-skandalen! Jag tyckte att det var rätt åt henne. Som offentlig person ska man inte gå och skryta om att man köper pälskläder för flera tusen spänn. Det som kostar är ju arbetet för att döda djuret och flå det, för att sedan sy fast det på kläder och sälja. Vad är det som är så fel på fuskpälsar? Om man ändå måste bära päls är väl ändå det bättre. Många kanske tänker, "men herregud, djuret ska ju ändå dö", ja visst - men inte än kanske? Låt djuret leva klart innan ni börjar experimentera. Det är som att djuren skulle döda och flå oss människor. Lät inte det lite vidrigt? Men det är ju samma sak med det människor gör med djuren!

Blondinbella är stolt över sina pälskläder. Jo det kan hon gott vara, de som har kostat uppemot 12.000 kronor. Som man kunnat köpa en begagnad men okej moppe för. Och inte nåt jävla plagg som hon ändå bara använder en gång.

Jag är en sån galen djurvän att jag knappt kan se på när Fredrik skjuter hundar i "Call of Duty 4". Förstår ni vad jag menar? Jag blev helt tokig när jag såg bilderna på Blondinbella iförd sin pälsjacka med en död säl på.
Skäms!


Sandra

Det är upp till var och en men jag håller faktiskt med dig!<3<3



PUBLICERAT: 2009-02-25, 19:33:16 | URL: http://blondinenochbrunetten.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: