2009-02-10
 15:59:33

First with the hottest news

Haha, nej inte riktigt. Men jag läste något som kanske inte många vet.
Ni som gillar Green Day bör särskilt läsa vidare till nästa mening. Dessa ska nämligen släppa en ny skiva vid namn "21st Century Breakdown", och den kommer till USA i maj, så här lär den väl vara ungefär två år senare. Skojade bara. Kanske någon månad senare, det kan vara rätt segt ibland.

Idag hade vi nationella prov i svenska, den sista delen!, som var muntlig och som jag sa förut den mest nervösa delen för mig. Men det var faktiskt inte så farligt som jag hade tänkt mig tidigare. De som var i den tidigare gruppen sa till mig senare att det faktiskt inte var så farligt, att det nästan var lättare än när vi gjorde det på övning på svenskalektionerna. Och det var faktiskt sant. Det var förvånansvärt lätt att förstå texten, kunna läsa mellan raderna och sedan prata inför klassen, det kändes ingenting! Jag som alltid varit så nervös för att stå inför en klass och prata om något. Visserligen var jag inte själv nu men med Niklas förut kände jag lite pirr i magen, men med Fredrik kände jag absolut ingenting. Jag tänkte inte ens på att det satt folk där. Okej, det var en riktigt liten grupp på sju pers med oss,l men ska man börja med något kan man lika gärna börja med en mindre grupp och sedan avancera till större för att till slut våga prata inför hela klassen utan att få ett nervsammanbrott. Härligt, va? Jag kanske kan få mitt MVG i svenska också om jag har riktig tur.

Ikväll blir det chill med lite läsning ur boken i svenska som jag fortfarande inte läst ut, men den är ju så himla seg! Jag måste hinna skriva tankeskriften också, fast så bråttom är det inte ändå. Jag kommer att hinna. Hallelujah!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: