2009-04-10
 22:19:25

Den långa fredagskvällen

Hej och hå.

Nu har jag kommit hem från fröken Emilie, vi var här ett tag först och (så som Emilie valde att kalla det) intervallsolade. Solen visade sig ett tag, försvann bakom molnen och kom sedan fram igen ett tag. Det var inte kul att behöva springa fram och tillbaks inte, men tydligen fick man lite färg. F kom förbi en snabbis, frågade om jag hade en cykelpump för att han skulle pumpa sina däck innan han cyklade hem till sin pappa. Det första han säger när han glider in är: "Vad brun du är!". Så jag har väl lätt för att bli brun. Haha! Skönt att veta.
Det värsta jag vet är folk som säger att jag redan är brun och att jag inte behöver sola. Okej om jag är halvthai och har mörkare hy än andra, men för att jag ska vara jag är jag jätteblek just nu. Emilie säger att jag är det, och det är ett tecken på att vi känner varandra bra. För bra, till och med.

Nåja, vi såg film lite senare under dagen, åt lunch halv sex (jag vet! Det är inte ofta det händer.) och sen drog vi in till henne och satt där ett tag. Nettan kom över med en påse godis, chokladpudding, jordgubbar och grädde. Såhär fick det lov att se ut:



För att få er mer suktade kan jag observera en till sak. Sophia kom hem lite senare med ännu en påse godis. Och vi som ätit så mycket idag... Man får lite ångest, alltså. Men äsch, det är ju lov!

Vet ni, jag kollade lite i en tv-tidning hos Emilie när jag ändå var där, kollade vad veckan har att erbjuda oss i tv-väg.
Om det här är sant, kommer jag att leva lycklig i alla mina dagar (vi säger så).



Tisdagen den fjortonde april står det att vi får dubbelavsnitt av Desperate Housewives. Jag hoppas att det inte är ett tryckfel, det lär ju bli världens kväll! Det är ju alltid tv-kväll på tisdagar, men såhär lär det ju se ut för min del:

1) The Simpsons 19.00-20.00
2) Family Guy 20.00-21.00
3) Desperate Housewives 21.00-22.55 (OM det stämmer)
4) Andra Avenyn som jag missar 21.00 ser jag efteråt på webben.

Wow! DET kallar jag tisdagskväll!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: