2008-10-16
 15:01:07

Nytt jobb

Igår var jag arbetslös. Det var jag idag också. Men imorrn börjar det igen.
Som förskolelärare på prao.
Visst, bättre än det där förbannade ICA, men småbarn har aldrig varit min starka sida.
Nåja, hoppas det går bra, det lär väl bli roligare än mitt förra jobb i alla fall. Dessutom får jag lunch. Haha, i skolan.
Jag fick ett samtal från Janne idag och det var i det samtalet han förkunnade att jag ska jobba med förskoleeleverna från och med imorgon till fredag nästa vecka. Senare smsar Britt mig och hon sa att hon skulle besöka mig på ICA idag, men så frågade hon om jag bytt prao. Jag svarade att jag fått ny praoplats på skolan och att hon fick hälsa på mig då, så nästa vecka ska hon komma och kika förbi. Trevligt, trevligt. Hoppas det här blir kul!
Så idag fick jag vara hemma och bara vila. Riktigt skön morgon, vaknade vid tio, gick upp, dissade samtalen från Tony på ICA och satte mig framför teven och satte på "Sex and the City"-filmen och tryckte i mig popcorn. Gud vad skönt. Filmen är faktiskt helt fantastisk. Rolig, romantisk, lite sorglig på vissa ställen att man börjar gråta och bara vill ha någon att kramas med (dum idé att se filmen själv kanske... hmpf) men en av mina favoriter, tveklöst.





Filmen handlar såklart om tjejerna Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker), Samantha Jones (Kim Cattrall), Charlotte York (Kristin Davis) och Miranda Hobbes (Cynthia Nixon), om deras förhållanden, sexliv, jobb och helt enkelt hur det går för dem, nu fyra år senare efter att serien slutade med att Mr John "Big", som han oftast kallas av tjejerna, kommer till Carries hotell efter att hon gjort slut med sin franske pojkvän, och han säger till henne att hon är den rätta, och då de kysser varandra slutar såklart serien. Och filmen tar upp fyra år efter seriens slut, och filmen behandlar det mesta om tjejernas liv.
Charlotte, min favorit - hon är så otroligt söt i sättet, och hennes man Harry har äntligen fått adoptera en flicka från Kina som de döpt till Lilly. Hon har en liten förmåga att upprepa det folk säger och ofta blir det rätt snuskiga och opassande ord, så bra är det väl inte...
Carrie och Big bestämmer sig någonstans i filmen för att hastigt och lustigt gifta sig. Carrie blir såklart helt exalterad och bjuder in först 75 gäster som blir 200 allteftersom nyheterna sprids via tidningar och rykten, och just som de ska gifta sig backar Big ur. Carrie blir helt förstörd och vet inte hur hon ska ta sig ur situationen... Kommer hon och Big någonsin att gifta sig?
Samantha å andra sidan är, sedan seriens slut, tillsammans med Smith Jerrod som hon känner att hon finner både kärlek och sex hos. Nu i filmen verkar hon alltmer inse att det fasta förhållandet inte är hennes typ, och som tröst hittar hon en annan form av jämlike - en hund. Och med jämlike menar jag då att hunden är som henne - maximalt sexdriven och juckar mot alla föremål den stöter på.
Miranda är fortfarande tillsammans med Steve, och de har sonen Brady ihop. Lyckliga på utsidan, men vad döljer sig på insidan, tro? Miranda får veta en hemsk sak om Steve vilket förstör hennes tillit till honom, men senare är det väl självklart att allt löser sig. Filmen får en tia av mig, på en skala 1-10. Absolut. Rekommenderas!

Om ett tag ska jag gå förbi Fredrik och hämta telefonen han lånade. Kom på nyligen att den är operatörslåst på Telenor så det vore meningslöst för honom att försöka använda telefonen med Tele2Comviq, haha. Vem vet, han kanske är så desperat att han väljer att låna min andra telefon? Kolla nedan så förstår ni vad jag menar.

Den han lånade nu:

 

Den andra som han kanske kan låna:




Och den sista hoppas jag nästan att han lånar. Just därför att den 1) inte är operatörslåst och 2) är en typisk tjejtelefon.
Så det skulle se lite roligare ut, bara. Ja, man vet aldrig, haha.
Nej, nu blev det ett långt inlägg igen. What's happening? Jag börjar bli fantasirik! Yeehaa. Dags att äta lite försenad lunch nu, vi hörs. Imorrn återtar jag förresten praobloggandet, så om du är intresserad kan du läsa den här. Ha en bra dag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: