2008-07-16
 18:50:35

I am so bored

Ja, klart att jag har tråkigt.
För tillfället är jag i Trollhättan, vi är egentligen här för att se min brorsa och hans lag spela och förhoppningsvis vinna Gothia Cup. Men, jag tvivlar nästan på att det är för samma anledning vi är här fortfarande. Vi kom hit i fredags och åker hem på lördag. Skitskönt.

Idag var jag och mamma inne i Göteborg och såg Brommapojkarna köra match mot Thamrong Thai, den match jag och mamma har längtat efter. Trots att vi underskattat thailändarna och nästan "vetat" att vi skulle vinna med 30-0 vart det en jämn match som slutade 5-3. Jesper berättade (och visade) efter matchen vad thailändarna hade haft för hemlig och mycket diskret taktik; nypningar. Hela laget hade röda nypmärken på armarna och ryggen och jag kunde inte låta bli att undra om de visste att de skulle förlora. Det stod ett gäng thailändska kvinnor vid sidan av planen och hejade på som bara den så fort thailändarna rörde bollen. Gulligt och roligt.
Jag och mamma gick runt i affärer efter matchen tills det började regna, då vi åkte hem.

Igår var vi förresten på Gothia Cup-invigningen. Jag måste säga att det var bland det häftigaste jag sett och varit med om. Roligt, kul och intressant. Alla länder presenterades och de på scenen sjöng och dansade, det var kul. Sen skulle vi alla 52000+ i publiken sjunga med i SingStar, vilket var rätt oväntat. Jag som inte kan sjunga, sjöng bara med lite grann i refrängen men det var nog ingenting som märktes. Tack och lov.
Vi missade tyvärr bröllopet, jag och mamma. Vi var tvugna att gå halv tio för att hinna med bussen hem, så jag fick besviket nog inte se när det svenska paret gifte sig mitt på plan framför hela publiken som jublade så pass högt att jag och mamma hörde det hundra meter bort. Än en gång, jag är riktigt besviken över att jag missade det.

Nej, dags att avrunda nu. Ikväll gör jag som jag brukar här, ligger och läser, snackar i telefon och lyssnar på musik. Jag börjar bli riktigt uttråkad nu, ta mig hem!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: