2008-12-18
 14:36:53

Facebooks dåliga svenska översättning

Idag tänkte jag dra upp ett ämne, en sak som har stört mig ganska länge. Facebook kom ut på svenska för några månader sedan, men ändå har inte översättningen blivit bättre. Jag såg en annons för kanske två månader sedan som var översatt på det här sättet:

"Någon har en krossa på du. Hitta ut vem!"
Vilket då på engelska hettte "Somebody has a crush on you. Find out who!
"

Och jag förstår inte varför man gör ett så halvdant jobb när man väl har satt igång.
Har även läst att man själv kan få översätta delar av Facebook om man vill det. Bara att anmäla sig.
Men så farligt kanske det inte är ändå - mest roligt.



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Massor
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag minns inte vad jag hade för några
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej inte vad jag vet
4. Dog någon som stod dig nära? Inte i år
5.Vilka länder besökte du? Italien!
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Ja.
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? 17/3-2008, ett år.
8.Vad var din största framgång 2008? Mycket.
9. Största misstaget? Många, kan inte nämna ett specifikt.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Sjuk har jag nog inte varit, inte allvarligt. Skadat mig - ja.
11. Bästa köpet? Får nog säga mobilen om jag måste säga något men annars vet jag inte.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Fan, har ingen aning.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Jo.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Oj du, det är många.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Svårt att säga.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat. Haha.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Dåliga saker.
18. Hur tillbringar du julen? Med släkten.
19. Blev du kär i år? Nej. Fortsatte på samma stig som förra året.
20. Favoritprogram på TV? The Simpsons!
21. Bästa boken du läste i år? Inte en blekaste aning.
22. Största musikaliska upptäckten? Ingen som var riktigt stor men många mindre.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ja, pengar...
25. Något du önskade dig men inte fick? Ja såklart.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Gick i skolan typ, åt middag ute på kvällen.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Förvirrad, still searching for my goal.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ouf, haha Wentworth Miller!
31. Vem saknade du? Same as always.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: