2009-09-15
 10:09:03

Min dag idag (eller?)

Hej hopp!
Jaha, vaknade upp ett år äldre idag. Känns inte som att man blivit äldre, dock. Men ja, en dag gör väl inte mycket skillnad, kan jag gissa.


Sitter på lektion nu och den slutar om ett litet tag. Vi satt i soffan under rasten och själv höll man på att somna. Igen. Kunde inte sova i natt, hehe. Inte så svårt att förstå, kanske!
Igår fick jag fem minuters "olovlig frånvaro" på första lektionen. Hmpf. Snacka om noga. Rikard säger dock att han varit för snäll tidigare. Nu då? För sträng. Det var inte ens fem minuter. Kanske två. Men äh. Så länge jag nu håller mina 0.1 % och inte höjer mig, så är det lugnt. Över 20% och studiebidraget ryker.


Idag slutar vi 11.20 men vi ska lyxa till det och äta på den kinesiska buffén i hörnet mellan Hornsgatan och Ringvägen, stället som heter Flower City. Fantastisk buffé. Vi har ätit där tre gånger (tror jag) och det kommer säkerligen bli fler. Gå gärna dit!
Ska försöka samla ihop lite fakta om Thailand nu, till projektet. Det är rätt intressant! Visste ni till exempel att det egentliga namnet på Bangkok är världens längsta ortnamn? Såhär låter det: Krung Thep Maha Nakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayutthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udom Ratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanu Kamprasit. Varsågod och öva. Haha!


Vi hörs senare, ha en fin dag - det ska jag ha!


Lisa

GRATTSIS PÅ FÖRDELSEDAGEN VÄRLDENS UNDERBARASTE! :)<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: