2009-09-03
 23:00:48

Lekstund på svenskan

Har sovmorgon till halv tio imorgon så jag tänker dra lite nytta av den. Somna lite senare och vakna lite senare. Låter väldigt bra i mina öron. Dessutom slutar vi 14.20. Lycka! Okej, slutade ju halv tolv i tisdags, men nu börjar det äntligen vända, efter två dagar då man slutat halv fyra efter ett antal sega lektioner. Idag hade vi nog världens dummaste svenskalektion. Vi skulle hitta sättet vi lär oss bäst på.
Läraren säger först en del saker, typ "pennor, kryddburk, post-its" och annat. Sen ska man skriva ner dem i den ordning hon sa allting i. Sen skulle vi få se sakerna på golvet, sen täckte hon över dem och så skulle man skriva ner dem i den ordning man såg dem. Sen fick vi känna på sakerna under någon duk, skriva ner dem i den ordnig vi kände... ja, ni läser säkert redan här med uttråkade miner. Det var som på dagis. Lärde mig inte mycket av det.


Sen hade vi ju arbetspass, då jag bloggade och då datorerna krånglade. Igen.
Segaste arbetspassen hittills, delvis med datorerna och att tiden gick så otroligt långsamt.
Under rasterna som kom emellanåt gick vi i alla fall ner och köpte godis. Hihi. Lite socker måste man få i sig när man håller på att somna under lektionstid.


Nej, vet ni vad. Nu tänkte jag faktiskt sova. Så vi hörs imorgon! Godnatt. ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: