2009-06-09
 15:05:30

Grundskolan är över

Fy satan vilken jobbig skolavslutning! Aldrig varit så ledsen över att behöva skiljas från min klass, men det kan nog bero på att den klassen i Sjöängen var så mycket bättre än den tidigare i Örby, man hade mer sammanhållning här. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag kommer att sakna allihopa.




Såhär såg jag ut idag!
Klänning, Sisters (jag vet att Sofia hade en likadan på sig idag!).
Tights, Gina Tricot.
Kofta, privat
Väska, Italien

Till det skulle jag ha mina asballa rosa kilklackar, men jag orkade inte, så jag tråkade ihop det med ett par vita Puma-skor istället, så att man pallar gå någonstans.

Rektorn höll tal, två killar i åttan stod och rappade två låtar (jag led!), kören sjöng, Sara sjöng "Wonderwall" och ett antal andra nummer genomfördes. Fick ett kort på dessa två härliga lärare jag kommer att sakna.




Janne och Martin har definitivt två av de mycket få bra lärare jag någonsin haft. Kommer att sakna er massor!

Efter den olidligt långa skolavslutningen ute på skolgården som började strax efter elva och slutade vid halv ett (!) gick vi upp i klassrummet och hade vår egna lilla skolavslutning.




... där Rebecka och Ludde höll ett mycket fint tal till klassen och om hur tiden varit under alla deras tio år i Sjöängsskolan. Själv gick man ju "bara" där i tre år, så jag har inte upplevt lika mycket.
Vi fick tårta och dricka i klassrummet, det var mycket trevligt fram tills Janne och Britt höll sina tal och alla började gråta. Åh, varför ska man bli en sån lipsill just , när man lyckats hålla sig genom hela skolavslutningen annars?





Lisa och Emelie lyckades hålla tårarna borta ungefär lika länge som jag, hittills ser de ju lika glada och söta ut som alltid!





Sen har vi till sist Armin och Johan i bakgrunden, precis som man alltid kommer att minnas dem; Armin som är lite småknasig av sig, och Johan med mobiltelefonen i högsta hugg! ;) Två grabbar jag kommer sakna lite extra mycket.
Där var de bilderna jag orkar lägga upp nu. Ska fixa mig lite och försöka se lite fräsch ut, torka bort mascaran i ansiktet. Senare ikväll åker jag hem till Fredrik för fika med hans familj, eftersom han som sagt fyller år idag blir det lite extra firande. Sen drar vi ut och träffar lite vänner ur den nu gamla klassen (vad konstigt det kommer kännas att säga så!) och bara umgås lite. Man får verkligen hålla kontakten nu när man inte går i samma klass längre, för det är inte värt att slösa bort en sån fin vänskap man lyckats gräva fram ur klass 9C.

Äsch, jag ska inte bli så mycket mer sentimental eftersom jag tycker att jag gråtit klart för dagen nu. Jag hör av mig lite senare, ha en trevlig eftermiddag!





Höhö, gladare kunde man ju inte vara... Puss!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: